Nap mint nap beszélgetek vállalkozókkal, vagy épp azokkal akik még csak tervezik, hogy vállalkozók lesznek a közeljövőben. Szinte minden egyes beszélgetésben benne van a weboldal, mint fő marketing eszköz: hogy nézzen ki, mi kerüljön rá, egyáltalán milyen szerepe van a cég marketingjében. Marketingesként nagyon sok jó gondolattal, de sajnos sok tévessel is találkozok.
Segítségként így most a céges weboldaladdal kapcsolatosan pár pontban összeszedtem, hogy mire figyelj a kialakításakor, vagy épp mik alapján vizsgáld felül a meglévő működését.
1. Határozd meg a célodat
Először is fontos meghatározni, hogy mi a célja a weboldalnak:
- Szeretnél több eladást generálni?
- A márkád ismertségét növelni?
- Információkat megosztani?
Stratégia – stratégia – stratégia! A céljaid meghatározása, folyamatos szem előtt tartása segít az oldal tervezésében, tartalmának kidolgozásában.
2. Ismerd meg a célcsoportod
Nem elégszer mondom el, hogy fontos, hogy megismerd a célcsoportodat!
- kik ők,
- milyen igényeik vannak, és
- mely problémáit próbálod megoldani.
Az oldal tartalmát és dizájnját ennek alapján alakítsd ki! Nem elég az, ha csak „csilli-villi” a weboldalad, közben meg nem a célcsoportodnak szól!
3. Letisztult dizájnt válassz
A weboldalad dizájnja legyen letisztult, könnyen áttekinthető és felhasználóbarát. Nem mindegy, hogy milyen színeket, betűtípusokat és elrendezést használsz! Bízd szakemberre a megoldást!
4. Reszponzív legyen
Manapság alap követelmény, de sajnos még mindig találkozok nem így kialakított weboldalakkal, shopokkal. Győződj meg róla, hogy a weboldalad reszponzív, azaz jól működik különböző eszközökön és képernyőméreteken.
5. SEO-optimalizálásra is figyelj
Ha kezdetben nem is profin, de próbálj törekedni a SEO-val a keresőmotorok számára ideális tartalom előállítására. Használj releváns kulcsszavakat a tartalomban és az meta leírásokban, figyelj arra is, hogy az oldalad betöltési sebessége is kiváló legyen. Ha nem értesz hozzá, kérj segítséget!
6. Minőségi tartalommal töltsd fel
A minőségi és releváns tartalom kulcsfontosságú. Rendszeresen frissítsd az oldalt a célcsoportodat érdeklő új információkkal, cikkekkel, blogbejegyzésekkel vagy egyéb tartalmakkal.
7. Call-to-Action (cselekvésre felszólítás) is legyen rajta
Helyezz el jól látható, cselekvésre ösztönző elemeket az oldaladon. Például gombokat vagy kapcsolatfelvételi űrlapokat. A blogcikkeid végéről se feledkezz meg!
8. Közösségi felületeiddel kapcsold össze
Helyezz el ikonokat és lehetőségeket a weboldaladon ahhoz, hogy például könnyen megoszthassák tartalmaidat a látogatók a közösségi média oldalaikon.
9. Marketing mérésről se feledkezz meg
Rendszeresen elmarad. Telepíts webanalitikai eszközöket (pl. Google Analytics-t) az oldalra, hogy nyomon követhesd a teljesítményét, megtudd, hogy mi működik, és mi nem.
10. Bizalmat építő elemeket bőségesen használj
Nagyon fontos, hogy használj olyan elemeket, amelyek növelik a látogatóid bizalmát! Például ügyfél visszajelzéseket, referencia oldalakat, garancia információkat stb. helyezz el már a kezdőoldalon is.
11. Optimalizált sebességre és teljesítményre törekedj
Ügyelj arra, hogy az oldalad gyorsan töltődjön be. Egy lassú weboldallal könnyen veszíthetsz látogatókat. Használj kis méretű (max. 100 kB) képeket, ne fogd vissza a sebességet nagyméretűekkel!
12. Folyamatosan fejleszd!
Ne felejtsd el folyamatosan figyelni az oldalad teljesítményét. Állandóan fejleszd és optimalizáld.
Legvégül fenti pontokon kívül fontos megemlítenem, hogy a céges weboldal egy része a vállalkozásod online jelenlétének, így fontos összehangolnod azt a többi marketingtevékenységgel és kommunikációval is. Az online és offline (erről se feledkezzünk meg!) stratégiák összehangolása kulcsfontosságú a sikerhez.
Válóczi Károly
marketing-rendszer tervező, marketing mentor, coach
EGY NAP, AHOL TE VAGY A KÖZÉPPONTBAN!
Csak a Te vállalkozásodon dolgozunk. Ketten, együtt!
A részletekért kattints ide!